Esimene nädal

Kaks päeva Tartus V Spaa hotellis olid meie meeskonnale väga töised ja tundsime, et oleme oma digiarengus õigel teel.
Kõik koolitatavad said hulga uusi ideid. Neist tuli välja pakkuda 15 teemat , mida hakata oma koolis arendama. Meie valikuks osutus peale kaalumist ja vaagimist üks teema - robootika õppetundidesse.
Kuna meil koolis veel robootika vidinaid ei ole, siis olime koolis juba märtsi alguses alustanud ideede genereerimisega, et kuidas kasutada erinevaid robootika vidinaid.
Täna istusid kokku kolm õpetajat, et luua ülevaadet, kuidas I ja II kooliastmes IT, emakeele, matemaatika, loodusõpetuse, töö ja kunstiõpetuse tundides kasutada Bee-Booti, Lego Wedo 2.0 ja Lego Mindstroms roboteid. Mõtteid sai kirja palju. Oli tahtmine kohe alustada päris mitme ideega.
Eile sai küsitud toredate mesilaste ja legode ostmiseks hinnapakkumisi.
Koolijuht esitab 3. aprilliks saadud hinnapäringud ja meie kolme õpetaja poolt kirja pandud mõtted HITSA taotlusvoorule ProgeTiigeri programmi seadmete soetamiseks.
Nüüd siis pöidlad pihku! Tagasiteed enam ei ole.

1 kommentaar:

  1. Juba esimesel koolituspäeval oli tunda, et Järva-Jaani Gümnaasium on digivaldkonnas palju teinud ja muutnud oma kooli õpikeskkonna kaasaegseks. Meie hinnangul on teie kooli digivahendite loetelu juba praegu heal tasemel.

    Tore, et tegutseb eestvedav meeskond, kes tahab antud valdkonnaga põhjalikumalt tegeleda ning kaasata võimalikult palju pedagooge. Oma kogemusel võime julgustada, et kui eestvedav vabatahtlik meeskond näitab üles entusiasmi ja on motiveeriv, siis vabatahtlike liitujate arv kasvab päris kiiresti. Õpetajad ei taha ju oma laste silmis olla kolleegidest kehvemad. Valmisolekut näitab kasvõi seegi, et HITSA projekti kirjutamisel osalesid nii I kui II kooliastme õpetajad.

    Kõik teie 15 teemat tunduvad atraktiivsed ja põnevad. Eriti meeldisid meile 3D koolimeene konkurss, õpilased ringijuhiks, vanemad õpilased koostavad noorematele õppevahendeid. Nende ideede juures meeldib mõte, et õpilased saavad ise algatada ja läbi viia ning õpetaja on selles protsessis saatja. Ja väga tark otsus on kasutada kogu kooli territooriumi, kui õpperuumi. Loodame, et aja jooksul leiate võimaluse kõik 15 ideed ellu viia. Mõeldes ennast õpilase rolli – tahaks käia koolis kus nii põnevaid ideid rakendatakse. Digivahendite kasutamine võimaldab põnevalt lõimida erinevaid aineid ja õppimine toimub justkui iseenesest. Välja valitud idee, robootika kasutamine ainetundide mitmekesistamiseks, on konkreetne, mõõdetav ja suunatud õpilasele.

    Kahju, et teie HITSA projekt ei leidnud rahastust.
    Tore, et vaatamata sellele jätkate oma projekti elluviimist.

    Oleme aru saanud, et soovite robootika lõimimist õppetundidesse alustada II kooliastmest. Meil on küsimus, miks ei võiks alustada juba I kooliastmest? Mõistame, et hetkel vahendeid pole ja ilmselt ei ole võimalik kohe soetada neid suures koguses aga võiks kaaluda jagamist. I kooliastme õpetajad on oma valmisolekut robootika kasutuselevõtmiseks näidanud juba sellega, et osalesid projekti kirjutamises.

    VastaKustuta